講座詳細情報
申し込み締切日:2013-03-27 / 芸術・文化:英語(中級~):その他教養
◇英語で学ぶ無料公開講座◇
能の時代 ~能という芸術への誘い~ / Noh Time, Like the Present An Introduction to the Art of Noh
- 開催日
- 3/27(水)
- 講座回数
- 1
- 時間
- 19:00~20:30
- 講座区分
- 1回もの
- 入学金
- -
- 受講料
- -
- 定員
- -
- 補足
※この講座の申し込みは既に締め切りました。
講座詳細
世界最古の舞台芸術の一つである能は、どこか神秘的で近寄り難いものと思われがちです。
このレクチャーでは能の基本的な捉え方を解説するとともに、2001年にユネスコ本部において「人類の口承及び無形遺産の傑作」と宣言された能楽を知るために、その技法や慣習をいくつかご紹介します。
能の美しさ、壮大さは、650年以上もの年月を絶えることなく継承され、進化し続けてきました。21世紀にはどのような発展を迎えるのか、伝統的・現代的な両側面から考察します。
【講義はすべて英語で行われます】
Perhaps a consequence of being one of the world’s oldest theatre forms, the art of noh is often seen as unapproachable and mysterious. The aim of this lecture is to introduce the basic theoretical concepts and present some of its performance practices to offer a peek at this UNESCO designated Intangible Cultural Heritage. Noh’s beauty and power have sustained its continuous evolution for over 650 years. We’ll look at both the traditional and the contemporary to see how noh can remain relevant moving forward in the 21st century.
このレクチャーでは能の基本的な捉え方を解説するとともに、2001年にユネスコ本部において「人類の口承及び無形遺産の傑作」と宣言された能楽を知るために、その技法や慣習をいくつかご紹介します。
能の美しさ、壮大さは、650年以上もの年月を絶えることなく継承され、進化し続けてきました。21世紀にはどのような発展を迎えるのか、伝統的・現代的な両側面から考察します。
【講義はすべて英語で行われます】
Perhaps a consequence of being one of the world’s oldest theatre forms, the art of noh is often seen as unapproachable and mysterious. The aim of this lecture is to introduce the basic theoretical concepts and present some of its performance practices to offer a peek at this UNESCO designated Intangible Cultural Heritage. Noh’s beauty and power have sustained its continuous evolution for over 650 years. We’ll look at both the traditional and the contemporary to see how noh can remain relevant moving forward in the 21st century.
講師陣
名前 | ジョン・オーグラヴィー |
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肩書き | ハワイ大学大学院 演劇学部 博士課程在学中 |
プロフィール | 謡い、舞、囃子を10年に渡り習い学識を深め、能楽を大学院の研究テーマとして研究を始める。博士論文は、能楽師達と現代舞台が影響を与えあう相互作用を論題としている。「シアター能楽」という能楽団体の仲間と共に、新たに英語能楽という新たな分野を展開している。 John Oglevee is a PhD candidate at the University of Hawaii’s School of Theatre and Dance specializing in the Japanese art of Nohgaku. Following 10 years of studying the performance practices of noh including the chant, dance and instruments, he began his academic study of the subject. His dissertation focuses on the influence of noh performers on contemporary theatre and the effects such participation has on the tradition. He continues to create new English noh with his company Theatre Nohgaku. |